Известие

Collapse
No announcement yet.

За температурата на двигателя 156 2.4 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    хехе мечти, мисля че с 0.5 може да спадне, преди ми загряваше два пъти по-бавно, тъкмо четях в едно сайтче за теврмостатите при алфа, пише че сензора на таблото показва не осреднена температура както при 90% от марките, а моментно състояние което се отчита в периао от 3 сек. затова може да се наблюдава покачване и спад мн бързо, охлажда се бързо просто, веднага след като направя замерването на горивото ще пиша дали се е отразило, но тъй като работната температура на двг е 90 приблизително, а моята повече от 77 не се качваше, доколкото съм запознат в зависимост от темп. се регулира впърскването, и сега по-бързо загряване, по-добра темп. по-нисък разход,сега е 6.63л/100км градско, ако падне на 6, ще се напия от щастие
    sigpic
    Gulfstream G650 with Italian design...

    Comment


    • #32
      алоуу
      кой датчик показва осреднена температура?
      сигурно има вграден процесор за смятане ли що ли?
      тва градските легедни са големо нещо
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #33
        http://www.alfa156.net
        Това е сайта, потърси сам и се убеди с очите си, на англ.език е само, хората са си пойграли и са го написали, склонен съм да вярвам, защото както са го описали, на моята алфа с нов термостат и датчик от вчера и на един колега с алфа е както описаният начин, аз съм с вернет, колегата е с оригинален, и двата работят безупречно. питах и в сервиз на алфа, те ми огтовориха същото, когато търсих термостат.

        поздрави
        sigpic
        Gulfstream G650 with Italian design...

        Comment


        • #34
          проучих въпроса, и отговора е: от сайтове, хора с опит, сервизи за италианки, магазини за италианки, дори попитах в един италиански форум свързан с пройводителя е следничт: на таблото се показва моментна темп.на двг, измерва с на всеки 3 секунди, и варира в наколко градуса,а на таблото ако работи термостата а датчика не работи правилно може да има отклонение,италианките са и с това си качество по-горе от останалите
          sigpic
          Gulfstream G650 with Italian design...

          Comment


          • #35
            Ще ползвам темата на колегата, за да споделя и моите наблюдения относно температурата на двигателя. Моята кола е 1.9JTD 2001г. и според мен поддържа доста ниска температура. И като беше топло, и сега, като загре двигателя, стрелката в купето си стои между 50 и 70 градуса, точно там, където трябва да са 60. И си ги държи постоянно. Имах съмнения относно термостата, но направих няколко опита ги отхвърлих поради 2 причини:
            1. Парното в колата тръгва да духа топло едва няколко минути след запалване на колата (2-3 минути). Ако беше отворен термостатът, парно нямаше да има толкова скоро.
            2. След 10-15 минути каране дебелите маркучи на вход и изход от радиатора са студени, което значи, че термостатът не отваря, т.е. не се стига до температура, на която той да отвори. Разбира се, точно след термостата маркучът е топъл, но това е поради близостта му със самия термостат. Малко по нататък, на входа на радиатора маркучът е студен, което значи, че по него не тече гореща вода, т.е. термостатът е затворен.
            Имах съмнения относно датчика за температурата, но направих измервания с датчик на мултицет (опрян на корпуса на термостата). След 20 минутно каране показваше 60 градуса, на място работеше още 20 минути и стойностите не се промениха. Значи стрелката в купето показва вярно.
            Карал съм колата и на по-дълъг път. Не съм пипал маркучите, но стрелката не е показвала по-високи градуси. А перката на радиатора не съм я виждал включена, освен в случаите на работещ климатик. Що е толкова студена тая кола, не ми е ясно!

            Comment


            • #36
              И все пак е термостатът, при мен също бе така след като я купих, и след като си смених термостата колата си загрява чинно до 90 градуса. Така че, сменяй
              Giulietta 1,6 JTDm 2013
              156 SW 1,9 JTD 2003

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                Ще ползвам темата на колегата, за да споделя и моите наблюдения относно температурата на двигателя. Моята кола е 1.9JTD 2001г. и според мен поддържа доста ниска температура. И като беше топло, и сега, като загре двигателя, стрелката в купето си стои между 50 и 70 градуса, точно там, където трябва да са 60. И си ги държи постоянно. Имах съмнения относно термостата, но направих няколко опита ги отхвърлих поради 2 причини:
                1. Парното в колата тръгва да духа топло едва няколко минути след запалване на колата (2-3 минути). Ако беше отворен термостатът, парно нямаше да има толкова скоро.
                2. След 10-15 минути каране дебелите маркучи на вход и изход от радиатора са студени, което значи, че термостатът не отваря, т.е. не се стига до температура, на която той да отвори. Разбира се, точно след термостата маркучът е топъл, но това е поради близостта му със самия термостат. Малко по нататък, на входа на радиатора маркучът е студен, което значи, че по него не тече гореща вода, т.е. термостатът е затворен.
                Имах съмнения относно датчика за температурата, но направих измервания с датчик на мултицет (опрян на корпуса на термостата). След 20 минутно каране показваше 60 градуса, на място работеше още 20 минути и стойностите не се промениха. Значи стрелката в купето показва вярно.
                Карал съм колата и на по-дълъг път. Не съм пипал маркучите, но стрелката не е показвала по-високи градуси. А перката на радиатора не съм я виждал включена, освен в случаите на работещ климатик. Що е толкова студена тая кола, не ми е ясно!
                Сменяй колега без да се съмняваш. Само ще те посъветвам да не си изхвърляш стария датчик, защото аз като смених моя термостат се оказа, че датчика му не показва истинската температура. Показваше много повече от колкото е всъшност. Върнах си стария датчик на новия термостат и всичко "заспа"
                Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                Comment


                • #38
                  Аз при положение че си го смених термостата, защото при мене не мърдаше от 50 градуса, с новия сега зимата стои на 75 градуса и там ги държи ако я оставя на място чак тогава вдига 90 и малко след това вклучва перката...т.е датчика в купето го приемаме че е верен...иначе в движение дори някой път да я сръчкам и да вдигне близо 90 и веднага пада на 70 и нещо...какво правим сега...някъде във фиат форума пишеше че след сменяне на някакъв температурен датчик на термостата май беше и всичко се оправило...т.е да си държи все 90 или айде малко преди това, но не и 70...Та кажете как се казваше този датчик че не мога да си спомня, че всичко да си бъде нормално...
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #39
                    Бе, аз термостата ще го сменя, ама от любопитство и заради експеримента! Щото не виждам сериозно обоснование за това. Обичам да си обяснявам нещата, а мнения от сорта "Аз така направих и при мен това се получи" не ми звучат много научно. Да не се обиди някой от думите ми -не целя това, затова съм поискал и мнението на хората тук. Простоискам да намеря обяснение защо се получава даден резултат.
                    Като помисли човек по въпроса, един термостат се разваля по 3 начина:
                    1. Отваря рано
                    2. Стои напълно отворен
                    3. Стои напълно затворен
                    При първите 2 случая колата няма да загрява или ще го прави много бавно. Радиаторът ще се стопля доста рано, а парно ще духа топло колкото да не е без хич. Като цяло температурата на двигателя ще е ниска.
                    При третият вариянт радиаторът ще е винаги студен, а двигателят в един момент ще почне да прегрява. Парното ще е повече от добро.
                    Е, при мен хем колата загрява доста бързо, хем има парно, хем двигателят не стига изобщо до високи температури. Радиаторът си е студен.
                    Обикновено си карам колата по 20-30 минути сутрин и вечер, колкото до работа и обратно. Или до магазин и пр. пак на къси разстояния. Според мен, би било нормално да позагрее за това време повечко. Иначе колата в това сисъстояние загрява по-бързо от досегашните ми автомобили и има по-добро парно.

                    Comment


                    • #40
                      Малко ъпдейт по въпроса. Смених термостата с нов - EPS, доста солен, но се оказа, че за моята версия няма Верне. Имаше и датчик на него, но се оказа 4-пинов, а старият ми беше с 2 пина и проверено показваше правилно, така че си сложих него. Смених и радиатора. Сложих KALE. Сега не загрява по-бързо от преди до 55-60 градуса (преди само до толкова можеше!) но оттам до към 80 (според стрелката) ги вдига доста бързо и като зелепне там, не мърда нито нагоре, нито надолу. Държи си ги доста стабилно. Парното духа още по-топло.
                      Смятам, че това е очакваният резултат.

                      Comment


                      • #41
                        Старият ми термостат държеше 50 градуса. Никога не бях чувал перката. Смених го преди около 6 месеца с Вернет, държи постоянно на 80 градуса, и качва на горе до 90 в задръствания, и на място. доволен съм в студена вечер преди няколко дена темп външна бе 3 градуса, след 2км, имаше вече парно преди мръзнех. Моята е 1.9 дизелче. При 2.4 май малко по-бавно се вдига градуса.
                        Last edited by rusiq86; d.m.y г., 10:39.
                        sigpic
                        Gulfstream G650 with Italian design...

                        Comment


                        • #42
                          И аз търсих Верне, ама за моя модел нямаше. Имаше Верне за 1.9JTD, ама беше различен от моя - явно на 115 коня са различни от масовите, дето са за под 50 лева. А за Беер не проверих, защото при представителите им не ползвам отстъпки. Затова грабнах EPS в момента, в който ми го предложиха. Поне е италиански. 119 мисля, че му беше клиентската цена.
                          Иначе и преди не мръзнех. Парното си беше достатъчно силно.

                          Comment


                          • #43
                            Това ми каза Румен

                            Италианците слагали термостати които отваряли рано - по 70градуса (може и от датчика да е това). И моя така беше а си е оригинален - с колата. Тествал съм го много пъти и единственото е че отваря при 65-70градуса. А при 80 започваха да въртят перките докато стигне малко под 70.
                            Смених го и сега при малко над 90 включва перките и сваля за 20 сек до малко под 90. (говорим са 1мм отклонение от чертата на 90). Абе гони си 90-те градуса.
                            ALFA 156 1.9JTD '98
                            ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                            Comment


                            • #44
                              Колега термостата, който си ползвал, каква марка е?
                              sigpic
                              Gulfstream G650 with Italian design...

                              Comment


                              • #45
                                Малко да възобновя темата: днес ходих на диагностика, от нас до мястото са около 3км, темп. на въздуха бе около 0, до там бе дигнала по показание малко след 50 градуса. На диагностиката показа 67 градуса. Уреда на таблото не показва правилно! Това добре, но как мога да отремонтирам това!?
                                sigpic
                                Gulfstream G650 with Italian design...

                                Comment

                                Working...
                                X